Lekáreň Hlohovec
Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

6. január 2010

Hlohovčania: Nechceme kamióny pod oknami!

Obyvatelia nesúhlasia s plánom cesty popri železnici, chcú obchvat mimo mesta.

Centrom Hlohovca prechádzajú denne tisícky áut. Šoférom znepríjemňujú život kolóny, chodci sa sťažujú na hluk, zápach a bezohľadných vodičov. Východiskom je odľahčenie mesta od tranzitnej dopravy. Tomuto účelu by mala poslúžiť cesta naplánovaná súbežne so železnicou. Ľudia žijúci za rampami protestujú a chcú obchvat mimo zastavané územia.

Obyvatelia Novej štvrte, Pánskej Nivy a mestskej časti Peter už niekoľkokrát upozorňovali kompetentných na svoje problémy. S iniciatívou prediskutovať aktuálne otázky týkajúce sa dopravy prišli poslanci spomínaných obvodov koncom minulého roka. Dôvodom stretnutia s občanmi a zástupcami radnice sa tentoraz stal nesúhlas s územným plánom mesta. V dokumente je totiž zakreslená preložka cesty II/513 súbežne so železničnou traťou.

Ľudia žijúci za rampami sú rozhorčení a obávajú sa kamiónov priamo pod svojimi oknami. Jediné riešenie kritickej situácie vidia vo výstavbe obchvatu mimo zastavané územia. „Frekvencia vozidiel sa v budúcnosti iba zvýši. S nárastom nákladnej dopravy treba počítať aj v súvislosti s plánovanou výstavbou vodného diela,“ vyjadril sa občiansky aktivista Karol Foltánek. Nesúhlas s vybudovaním novej trasy cesty podporili obyvatelia aj petičnou akciou.

„Preložku schválili pred dvadsiatimi piatimi rokmi. Vtedy bola situácia iná,“ povedal na margo územného plánu hlavný architekt mesta Miloslav Drgoň. Zmenu môže priniesť pripravovaný generel dopravy, ktorého obstaranie odsúhlasilo zastupiteľstvo na decembrovom zasadnutí. Zásluha za jeho presadenie do tohtoročného rozpočtu prináleží najmä poslancovi Petrovi Frydeckému. Štúdia sľubuje komplexné riešenie problémov, vrátane nových prieskumov a návrhov vychádzajúc aj z požiadaviek ľudí bývajúcich za železnicou. „Je to živý materiál, do ktorého má každý právo vstúpiť a vysloviť pripomienky,“ dodáva Drgoň. (do 15. 1. 2010, pozn. red.)

Ak by sa v budúcnosti výstavba obchvatu zrealizovala, náklady by v závislosti od kategórie cesty musel uhradiť štát alebo župa. Preto je dôležité, aby požadované zmeny zaznamenal aj vyšší územný celok.  Presadenie vyňatia preložky z krajského územného plánu prisľúbil Hlohovčanom aj primátor Ján Dlhopolček. V podobnom duchu sa vyjadril aj jeho zástupca Peter Dvoran.

Architekt mesta momentálne vidí vybudovanie obchvatu skepticky, nakoľko prostriedky sú v čase krízy limitované. Pre obyvateľov je však podstatné, aby sa s preložkou popri železnici vôbec nepočítalo. Obávajú sa totiž, že v prípade získania financií by výstavba prebiehala podľa pôvodných zámerov a Hlohovec by sa tak definitívne stal dopravnou tepnou. „Teraz je najdôležitejšie, aby mesto, poslanci aj obyvatelia ťahali za jeden povraz,“ vyslovil v závere stretnutia želanie aj za svojich spoluobčanov Karol Foltánek.

Galéria k článku




Diskusia k článku (48)



Diskusia k článku (48 komentárov) »

48 komentárov


  1. gravatar

    Celý obchvat je utópia. To len niektorí poslanci si naháňajú body pred blížiacimi sa voľbami. Reálne sa ho nedožijú ani naše deti.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  2. gravatar

    Plne s tebou suhlasim...Staci aby som si pozrel fotky s tejto akcie a uz presne viem o com to tam bolo,diskusia neveduca k nicomu a penzisti s nasimi 'poslancami' v akcii....

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  3. gravatar

    Odstahovat sa! Za posledne roky tak uz urobili priblizne 2.000 ludi.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  4. gravatar

    neviem kadial by ste chceli obchvat viesť , dľa mňa sa to týka len ľudí čo budú stým priamo susediť a to sa jedná z ulice M.Benku a niekoľko domov z ul.Hviezdoslavovej. Mám taký dojem že to všetko rozpútali ludia ktorý si vo svojich záhradách postavili domy a chodia do svojich domov od štreky. Kadial to chcete viesť cez Panske Nivy tam to poškodí viacej ľudí a je to oveľa oveľa drahšie, ale podľa vás radšej nech to ide stredom mesta ako okolo vás že ? Hovoríte špina hluk tu bude a to teraz v centre mesta nieje ? Alebo tam ani nechodíte asi nie.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  5. gravatar

    Kadiaľ by chceli obchvat viesť? To oni nevedia. Oni vo svojich paranoických predstavách vidia iba akési imaginárne okná, pod ktorými im budú chodiť kamióny. Keby tak ešte dokázali ukázať tie okná. Možno myslia na okná obyvateľov ulíc SNP a Nitrianska, ktorí si toho s kamiónmi užívajú požehnane už dnes. No a po nalinkovaní novej trasy títo ľudia zistia, že im cesta zaberie kus role, alebo vinohradu, a potom rozpútajú ďalšiu schôdzu, ďalšiu petíciu, lebo zistia, že ich samorodáky sú chránené rastliny a cesta by mala ísť cez Beregseg, alebo Fornoseg. Atď, až do nekonečna. Potom príde nová Timrava a napíše nových Ťapákovcov.

    Hodnotenie (+100%): Nesúhlasím Súhlasím

  6. gravatar

    ...tak sa snazme obcania aby bola nova komunikácia postavená čo najskôr, pretože situácia je neúnosná! Sa mi páči, že najviac sa sťažujú ľudia kory si postavili domy na smetisku pana Vlcaka a dochodci ktory tam maju zahradky... Tychto ludi nezaujima ze pracujuci clovek ide do mesta aj 3/4 hodinu! A ak to ma v naplni prace, ze do mesta ide niekolko krat za den, tak nic nespravi, ale okolo zeleznice bude pokoj... Tam mozno byva 200, nech 300 ludi ktorych sa to tyka, ale v centre byva niekolko tisic... Su to obyvatelia na uliciach ako nitrianska, hlohova a SNP. Tak sa uvedomte a pozrite sa na vec komplexne co je pre mesto dobre. Aj to ze budeme dopravna tepna prinesie mestu iste peniaze a mozne dotiahnutie dalsich investici!

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  7. gravatar
    ico

    treba sa sústrediť na prejazd cez mesto a nie sa odbavovať na fantazmagoriach. na orave chodia kamiony cez dedinu 1,5m od drevenic a tí chudáci si aj tak nepomôžu

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  8. gravatar
    etz

    ERROR fantasmagória ty tam asi bývaš a máš vchod od zadu že , jasné všetko stredom mesta len aby som mal ja pokoj

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  9. gravatar

    vy trternkovci, však preto si tí ľudia tam pokupovali za drahé peniaze domy a pozemky (na ktorých postavili za ešte drahšie peniaze domy), aby mali kľud od rušného centra mesta (každému trochu inteligentnému človeku je jasné, že centrum všetkých miest je omnoho rušnejšie ako ostatné časti mesta).Tiež by som bol z toho nesmierne nadšený, keby som si zobral na krk 4-milónovú hypotéku, aby som mohol bývať aj so svojimi deťmi v pokojnom prostredí a niekto by mi tam po pár rokoch chcel postaviť obchvat. Rušnú cestu, ktorá znehodnotí aj moje investované (draho požičané) peniaze, keďže cena nehnuteľností by tam klesla. O akých vynohradoch, roliach a kvetinkách to trepeš, ty zadubenče? Pravdepodobne nedovidíte ďalej ako po balkón svojich bytov, ktoré ste takmer zadarmo dostali od komančov. Boli by ste schopní žiadať obchvat pomaly aj cez zámockú záhradu, hlavne aby sa Vám neprášilo na balkóny. Tí ľudia tam zadarmo nedostali strechu nad hlavou, museli do toho investovať kopec SVOJHO času a SVOJICH peňazí. U veľkej väčšiny išlo možno aj o 30 rokov odriekania, šetrenia a následného vrážania všetkých našetrených prachov do svojho domu. Kto to tým ľuďom vykompenzuje? Keď ste dostali byty v centre mesta, museli ste s tým rátať, že tam bude vždy rušno. Keď sa ti nepáči, predaj byt (tvoje východisková pozícia bude ešte lepšia, lebo vďaka komoušom si budeš musieť brať omnoho menší úver), zober hypotéku a choď stavať niekde, kde budeš mať klud-to je tiež také riešenie ako navrhujete vy, kde sa problém prenesie o kilometer ďalej. Ale hlavne, že sa to prenesie ďalej od vás, ne? Podľa mňa ak obchvat, tak mesta. A nie hodenie problému na krk niekomu inému.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  10. gravatar
    bli

    čo to trepeš aké nové domy sú to záhrady

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  11. gravatar

    presne tak.si to vystihol.moja rec.nechapem,preco by mali robit milosrdenstvo a mysliet na okna obyvatelov ulic SNP a Nitrianska,ked ti nemyslia na nich a pritom ako pises vacsina asi dostala tie byty zadarmo.vtedy mali komunistom povedat,ze nechcu tie byty,lebo je to na rusnych uliciach.a co sa tyka tych okien, tak si mozes byt isty, ze by im ta cesta isla naozaj odost blizsie okolo okien ako tebe na siedmom poschodi,ty imaginarny inteligent. jasne,tyto ludia su zly,lebo pracujuci clovek musi ist do mesta 3/4 hodinu a tam su menej cenny ludia,braniaci rozvoju,ktori by si mali nechat aj na hlavy nakadit.oni ked pojdu zo svojeho domu 3/4 hodinu na namestie,to uz nebude vadit,hlavne aby balkony boli ciste, muskaty na nich nezaprasene a psíci mohli v klude kadit okolo cinziaku.lenze ludi za rampami to nemusi zaujimat, kade pojde obchvat,oni su totizto neni za to plateni.nech rozmyslaju kompetentni.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  12. gravatar
    U2

    Nove domy sú pri železničnom moste...a tie ostatné staré domy, keby sa tam chcela spravit cesta, tak by sa im musela určite zobrať skoro celá záhrada a niektoré domy by sa museli zbúrať...tak netrep ty, zdvihni zadok a choď sa tadiaľ občas poprechádzať...a ovplyvnilo by to aj ludí na zábrani a okolo stanice.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  13. gravatar

    nechaj tak, veď ja prídem k nemu domov, zbúram mu balkón, zamurujem dieru a poviem, veď to bol len balkón. sa preber. až také veľké záhrady tam niesu. ked zoberieš domu záhradu už to nebude dom. už to je byt. raz tak drahý, ako na nitrianskej:) veď nech postavia obchvat tebe nad činžiakom, základňa pilieru zaberie medzi činžiakmi 3x3 metre mestského pozemku a tam hore to tiež nikomu nebude vadiť:o)

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  14. gravatar
    L.

    moj zlaty lolo to ze toto mesto nema obchvat znizuje ceny nehnutelnosti vsetkym obyvatelom mesta..Pretoze tu kvoli tym zapcham nebude chciet mat svoje sidlo ziadna firma, kvoli tomu, ze clovek sa dostane do mesta len ak si 45 minut postoji v zapche, ludia sa zacnu stahovat odtialto prec. Ked ste chceli klud tak ste mali ist byvat niekde na kopanice alebo na samotu, byvas v meste a sam si si to vybral, nikto ta nenutil byvat v meste takze laskavo kvoli vlastnej blbosti neobmedzuj inych. ze ten obchvat pojde okolo zeleznice sa uz hovori aj 20 rokov..Obchvat inde nemoze ist pretoze ako si si nevsimol poloha hlohovca to vylucuje, z jeden strany mas kopec aj z druhej. Kvoli par hlupakom, bude tristvre hlohovca aj navstevnici stat hodinu v kolonach..Len sa stazujete ale alternativne riesenie dat neviete..Dufam, ze vam to v tych hlavach zapali, ked kvoli zapcham v hc sa k tvojej rodine alebo blizkym nedostane sanitka alebo co ja viem poziarnici..Ale ked kvoli vasej tuposti nepride nacas sanitka niekomu inemu a on zomrie, lebo sa nemohol dostat cez kolony dufam, ze vas tam vsetkych zazaluje a vytrieska od vas tie vase peniaze aj posledne gatem aby vam nebolo luto..

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  15. gravatar

    Lolo, smog, U2. Keď ste kupovali tie pozemky, to ste si ani nepreštudovali územný plán mesta? Ak nie, hanbite sa. Bez rozmýšľania vrazíte peniaze do pozemku a domu, vzdialeného pár metrov od plánovanej komunikácie. Veď ten obchvat tam je zakreslený 20 rokov. Každý rozumne uvažujúci a trocha investigatívny človek to vedel. Vy nie? Tak asi nespadáte do spomínanej kategórie. Hlavne, že to bolo lacnejšie ako na Pánskej nive, že. Ten, kto Vám to predával, to určite dobre vedel a Vy ste mu na to skočili ako malí chlapci. A teraz máte plno múdrych rečí. Neviete nič o živote a máte plno blábolov o lacných bytoch od komoušov a pod. Neviete o čom hovoríte.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  16. gravatar
    Aha

    Architekt mesta to vidí čo najďalej od svojo domu - ktorý ma poblíž pánskej nivy, taktiež neradi by za svojim chrbtom obchvat videli aj ďalší poslanci Ms. zastupiteľstva Žačko a Frýdecký a Balla takže typická predvolebná fraška v Hlohovci

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  17. gravatar
    et

    Mňa by len zaujímalo ak nie kolo železnice tak kade ! , tá cesta po ktorej chodíte do záhrad vám nepatrí patrí mestu teraz to nechápem spíšme petíciu veď je demokracia mi tu cestu nechceme , a teraz sa to presunie kam niekde inde na inú lokalitu ? ak si to preštuduje aj laik tak vidí že toto je naschodnejšie riešenie z hľadiska dopravy a financií.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  18. gravatar

    Milý L a kolektív, také populistické žvásty, ako máš ty, som už dávno nepočul. Už aj hneď viem, čí si volič. Keď si chcel obchvat, mal si ísť bývať do Trnavy, tam by si ho už mal :o) Našťastie v tejto dobe majú ľudia svoje práva. A jedným z nich je aj nedotknuteľnosť majetku a ochrana vlastníckych práv, takže si môžete snívať ďalej. Vaše časy bezdôvodného šikanovania občanov sú našťastie dávnou minulosťou. A cena tvojho komančského bytu ma vôbec nezaujíma, keby si sledoval ceny realít na slovensku, musel by si vedieť, že ceny bytov v HC sú už dávno predražené, tak sa zobuď. Určite neviem nič o živote, len včera som sa narodil :o). Neviem o tom, že by na Pánskej Nive boli voľné pozemky, tých stavebných pozemkov v Hc je vo všeobecnosti strašne málo. A jedno vám poviem, zakreslené to bolo aj v 80-tich rokoch, potom sa to len oprášilo. Keď to neurobili vtedy 'červenokožci', a to boli iní budovatelia, títo to už neurobia. Vyťahovať pred voľbami to budú ešte ďalších 40 rokov, ale peniaze na to nikto nikdy nezoženie. A vy snívajte ďalej svoj obchvatový sen. Na budúce voľby môžem kandidovať aj ja, a ja sľúbim ostatným občanom preloženie centra mesta :o)))

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  19. gravatar

    Pán lolo. Iba si myslíš,že teraz majú občania právo nedotknuteľnosti majetku a vlastníckých práv. Existuje tu právna norma o verejnom záujme a vyvlastnení majetku v prospech štátu a verejnosti . Tak že o tie pozemky a rodinné domčeky prídeš ani nebudeš vedieť ako.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  20. gravatar
    L.

    No skor ja viem ze si ficovolic, ti kvoli svojej blbosti obmedzuju inych. To ze komanci ti dali zaradmo tvoj pozemok a komanci ti postavili dom, pretoze material na ten dom bol na 99 percent kradnuty v nejakom podniku ako sa to vtedy robilo. Takze mas komancsky dom a ktory si dal nehorazne prachy :) Ze si si neprestudopval uzemne plany mesta a dal za dom velke prachy? To je tvoja blastna blbost a v demokracii si za svoje rozhodnutia zodpovedny sam, ale ty si ficovolic, ktory nevie byt zodpovedny a zodpovednost hadze na inych si ako vsetci ficovolici, ktory podpisuju zmluvy a ani si ju neprecitaju a potom sa stazuju na vlastnu blbost v televizii. jasne, mas nedotknutelnost majetku tak ako vsetci prave preto by by si mal dostat trhovu cenu pozemku. Mal by si odovzdat obciansky preukaz si ako vsetci ficovolici nesvojpravni ...Predpokladam, ze si sedlak ktory sa prestahoval do velkeho mesta ze ? :)

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  21. gravatar

    Aké je ochranné pásmo od kolajiska po rýchlocestu? Tiež od rýchlocesty po osídlenie? Ak by sa prekládka cesty realizovala padnú za obet aj domy na začiatku ulíc križujúcich sa s Ul. M. Benku. Myslím z Hviezdoslavovej, Č. armády, Jilemníckeho a Mierovej. Mnohé sú po rekonštrukcií a prístavbách, iné to v krátkej budúcnosti čaká. Kedy sa dozviem, či mám opravovať, alebo sa nehnuteľnosti rýchlo zbaviť?

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  22. gravatar

    v dolnej dedine? Všetko dobré v roku 2010. Už o obchvate vyprávame asi tak 30rokov a nič....v Dubaji by sa nasmiali.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  23. gravatar
    BM

    1. (červená) popri železnici, 4,7 km
    + dĺžka a teda cena, jednoduchšie terénne podmienky
    - ide cez mesto

    2. (žltá) 6 km, most v miestach pod hrčákom, medzi Sv.Peter a bagrovisko smerom k odbočke na Topoľčany, po ceste 514 až po serpentíny pri záhradkárskej osade a odtiaľ nová ceste dole vinohradmi až po napojenie na nitriansku cestu
    + prakticky úplne mimo mesto (okrem priblíženia k Sv. Petru)
    - prvý úsek ide cez prírodnú oblasť, lúky pri hrčáku, tiché rameno
    križovanie so železnicou
    zložitejší terén, väčšia dĺžka teda väčšia cena
    stavba v záplavovom území, úsek od železnice až po hrádzu pri bagrovisku, by musel byť vedený na estakáde - vysoká cena


    Pre zväčšenie kliknite na obrázok

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  24. gravatar
    mb

    Lepšie si pozri úp mesta Hc, Tá červená varianta začína o križovatku skôr a ide velkým oblúkom a tiež ide cez tiché rameno a pripája sa na severnejšej strane k železnému mostu. Myslím , že tá druhá varianta je rozumnejšia a modernejšia. Určite by ju prijali skôr aj topolčanci . A zadávatelia a investori by sa tiež potešili druhej variante, možno o niečo drahšej. Veď na slovensku je to tak, čím viac peňazí sa na niečo použije , tým viac sa viacej ľuďom utrie. A o to predsa ide , aby boli ľudia bohatí!!! No nie ?

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  25. gravatar
    BM

    to je fakt, tiché rameno si to odnesie tak či tak a ten prvý variant bude teda o niečo dlhší. rozdiel v tých dĺžkach nebude taký veľký. druhý variant predraží hlavne tá estakáda ktorá tam bude musieť byť kvôli veľkej vode. ale zasa sa tým druhým variantom získa aj dobrý prístup do Hlohovca z druhej strany (do Sv. Petra bez potreby chodiť cez mesto). V tom prvom variante si neviem predstaviť odbočku z obchvatu niekde pri rampách dole do Sv. Petra.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  26. gravatar

    Milý L.,môžeš svoju sklenú guľu hodiť o zem,ani v jednej jedinej svojej haluznej predpovedi mojej minulosti si sa netrafil.Aby si si mohol preinštalovať soft v hlave tak-Fica som nevolil.Komanči mi nič nedali ani nepostavili-lebo v 89-tom som končil ZŠ.A či som 'sedlák', ktorý sa presťahoval do 'veľkomesta Hlohovec'? :o)))No neviem,narodil som sa v NR,rodičia-prarodičia a praprarodičia žili v HC, a ďalej sa mi to už v rodokmeni hľadať nechce,ale určite by som prišiel k tomu,že jedného krásneho dňa sem prísť museli ako všetci ostatní obyvatelia.Ale ktovie, odkiaľ si sa tu vyskytol Ty,lebo som postrehol,že väčšinou keď sa z pravého 'sedláka' stane mešťan, tak sa potom najviac bije do hrude a všetci,ktorí sa prisťahovali o niečo neskôr ako on sú pre neho najväčší 'vidláci'.Ešte si mohol dodať,aby som sa podpísal,ako to tu u Tebe podobných býva.Tak Ti prajem veľa zdravia a aby si sa čo najskôr mohol prejsť svojim autom po obchvate v HC.Inak, ďakujem,s trhovou cenou bývajú predávajúci väčšinou spokojní,ale možno si myslel niečo iné.:o)))Howk.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  27. gravatar
    ico

    samozrejme že tie obchvaty sú fantazmagoria, ale nakolko chodim do leopoldova aj 5x za den, tak viem posudiť ako pomohli stavebné úpravy na tejto ceste. a keby nahodou mesto potrebovalo polovičku mojej záhrady pre vybudovanie cesty -aby náhodou v meste nemali zaprášené okná- tak som ochotný sa toho vzdať pre blaho občanou tohto mesta

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  28. gravatar

    Vodné dielo neodstráni záplavy? Netreba obchvat koordinovať s vodným dielom? Z obchvatu bude Leopoldovský nákladný prístav lachšie zásobovaný a tým sa vďaka vodnej doprave odľahčí aj diaľnica. To poteší EÚ. Dokonca nám to aj predpísali. Športovému Pikdoku to bude asi zajedno.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  29. gravatar

    Co ste jaky, dva nove mosty v HC, na to nikto neda €€€ !!!

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  30. gravatar

    A com som magor, to mam ist do klacan esce dalsich 6 km hore kopec dole kopec? To si radsej pockam na moste. Kaslite na obchvat, je to dobre.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  31. gravatar

    Ak máš takú predstavu o dopravnom riešení obchvatu, ako píšeš, tak si vymaž zo svojho príspevku tie tri otázniky

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  32. gravatar
    BM

    Žltá - spolu 5 km.
    Červená - 4,5 km.
    Zelená - 1,2 km - bude treba postaviť v obidvoch variantoch.
    Tyrkysová - navrhovaná vodná cesta do prístavu.

    v červenej aj v žltej variante bude potrebné postaviť časť cesty v záplavovom území na estakáde, čo je približne rovnaká dĺžka v obidvoch variantoch žltý variant bude určite drahší, ale ťažko určiť o koľko viac. Ak by železničný most vydržal aj ďalších 50 rokov a nebude treba stavať nový tak by bol lacnejší samostatný cestný most cez Váh. Ak by však bola potreba nového žel. mostu potom by bolo výhodnejšie spojený most pre autá aj vlak.

    Hodnotí sa to ťažko. Žltý variant ponecháva viac priestoru v meste, čo je dosť dôležité, v tom červenom by to bolo veľmi natesno. Ja som chcel iba načrtnúť varianty ktoré si viem predstaviť. Pán cvoki sa nemusí obávať že bude musieť chodiť do Kľačian 6 km hore kopcom dole kopcom, lebo podľa mňa ho nikto nebude nútiť kade má chodiť a tiež sa nechystám to ísť zajtra stavať a rovnako (ak som to zle pochopil a bol to žart na beriem späť). Pre zaujímavosť je dĺžka úseku od modrého kruháča (na obrázku) až po spojenie Ž a Č za Hlohovcom cca 4,5 km, takže nadchádzka so zarátaním časti súčasnej cesty 514 by bola 3,2 km v prípade Žltého variantu (plus čo spáliš hore kopcom ušetríš dole kopcom :D) a v prípade Červeného variantu 1,2 km oproti súčasnému stavu. Čo a kedy tu bude nakoniec stáť už záleží na všetkých čo majú záujem s tým niečo robiť.


    Pre zväčšenie kliknite na obrázok

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  33. gravatar
    L.

    Zlty variant sa mi paci podstane viacej,z dlhodobeho hladiska je to efektivnejsie riesenie.Cerveny variant by vyriesil dopravnu situaciu na par rokov,potom by zas mohol nastat problem.Vidim to ale tak,ze radsej cerveny ako ziadny..

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  34. gravatar
    xy

    Ochranné pásmo od osi koľaje je 30 m (intravilán), 50m (extravilán) potom môže byť postavená cesta, ochranné pásmo pre cestu II. triedy je 50 m (I. triedy 100. m). Padnú za obet domy Ul. M. Benku, Hviezdoslavovej, Č. armády, Jilemníckeho a Mierovej. Medzi železnicu a bývalú Drôtovňu sa takáto cestná komunikácia nezmestí (súkromné pozemky Beakart)- nedodržanie ochanného pásma ! Vyvlastnenie sa takejto stavby asi netýka, nie je v záujme štátu ale mesta-nie je toˇžilinská KIA (to boli iba role), toto je zastavané územie, kde niekto bude musieť poskytnúť adekvátnu náhradu bývania a stavba sa asi trošku predraží.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  35. gravatar

    neboj sa 'vodič', 'nevodič', 'L.', 'et', 'budovateľ' a ďalší mudrci ti to raz dva vysvetlia, ako to v HC chodí a že takéto veci tu neplatia a 'BM' ti to aj nakreslí :o))) si pozri na obrázky, že sa to tam zmestilo :o))) šak keď okolo okien na SNP a Nitrianskej neplatia takéto vzdialenosti, prečo by mali platiť v sedláckej štvrti? normálny človek vidí hneď, že sa to tam nezmestí. a veď čo záujmom mesta musí ustúpiť nielen 3000 obyvateľov za rampami, ale dáme zbúrať aj Georgiu Pacific, Mier, Lubonas a aj polovicu Bekaertu. inak mám super nápad-tých vlakov cez Hc až tak veľa nechodí, čo keby sme len obasfaltovali kolajnice? nemusel by sa ani most nový robiť, aj obchvat by bol. na začiatok a koniec semafór (čiže by sme mali už 3 v meste) no a tú chvíľu kym by prešiel vlak auta by počkali, keď môžu teraz 3/4 hodinu na moste čakať :o) ešte raz vám prajem sladké sníčky a veľa tvorivých nápadov pri návrhu obchvatu, len už počítajte v návrhoch aj s tými vzdialenosťami, ktoré vám tu 'xy' uviedol. a do tých nákresov by ste už mohli zakresliť aj metro, ktoré bude v roku 2220, lebo ono sa to bude stavať asi všetko spolu :o)))

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  36. gravatar

    Možno by bolo vhodné, keby si diskutéri najprv preštudovali ÚPN SÚ a Mesta Hlohovec, kde je obchvat nakreslený a popísaný. Zistili by, kde sa čo a ako zmestí, kde treba búrať, kde treba vykupovať pozemky, atď. Prípadné nejasnosti môžu ísť konzultovať k Architektovi mesta (Tel: 033/7368220, č. dv. 306/3p – úradný deň: streda). Ak by im to nestačilo, môžu skúsiť u spracovateľa dokumentácie, ktorým je projektová kancelária AUREX, spol. s r.o., Bratislava (Dúbravská cesta 9, tel.: +421 2 5478 9502, 5478 9527, fax: +421 2 5478 9504, e-mail: [email protected] ). Predpokladám, že projektoví odborníci tejto firmy vedia čosi viac o vedení trasy, o ochranných vzdialenostiach, o potrebe mostov, o nivelete cesty, železnice a mostov na nich a o riešení križovatiek.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  37. gravatar
    BM

    veď sa toľko netras, ja si môžem kresliť čo chcem, ako každý. povedz mi ty, ako by to bolo podľa teba najlepšie. alebo to môžeš pre názornosť aj nakresliť. alebo chcem od teba veľa?

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  38. gravatar

    Neviem na ktorú stranu chceš rozvoj /rozširovanie/ mesta, myslím, že sa to uberá na Piešťany a k tej tvojej žltej. Až sa to v ďalekom časovom horizonte zrealizuje nebude potom obchvatom skôr červená.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  39. gravatar

    Podľa mňa tá červená trasa je najreálnejšia

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  40. gravatar

    Žlty variant je výborné riešenie už aby sa začalo stavať.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  41. gravatar

    Ale utópia

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  42. gravatar
    BM

    že tá červená je lacnejšia a reálnejšia, ale je aj smradľavejšia a hlučnejšia. skrátka, neteším sa na to keď to tu bude stáť. odborníci to tam už nejako napchajú. preto by som bol strašne rád aby existovalo čo najviac možností aby bolo z čoho vyberať. mne napadla okrem toho iba tá žltá. ako všetko, aj tá má svoje negatíva. dôležité je aby do nového generelu dopravy bol zapracovaný najrozumnejší kompromis.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  43. gravatar

    Treba dochodcom zrusit volebne pravo a bol by pokoj nielen u nas, ale aj na celom Slovensku :D Ziadny Fico, ziadny Dlhopolcek. Vseci maju len silne reci a ziadne skutky, zachvilu nas tu aj rozpredaju. Inak k obchvatu, rozhodne je potrebne to cim skor riesit. Situacia je fakt neunosna, aby som sa kazdy den do HC trepal pol hodiny?!

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  44. gravatar

    Červená trasa nieje iba presunutie problému z Nitrianskej na Novú štvrť? Som za žltý vatiant.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  45. gravatar

    Nie je. Pretože na červenej by boli križovatky mimoúrovňové a odstupové vzdialenosti od bytových a rodinných domov oveľa väčšie. Navyše to priblíženie k obytným objektom je na oveľa kratšom úseku. V prevažnej miere trasa koliduje s objektami priemyselnej zóny a dopravného koridoru. Samozrejme, akýkoľvek variant vedený extravilánom (napr. aj ten žltý), by bol ideálny. Obávam sa však, že v horizonte 50 rokov neuskutočniteľný. A ruku do ohňa by som nedal ani za skoršiu reálnu výstavbu toho červeného variantu.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  46. gravatar
    ico

    ked to naši čelní predstavitelia nechajú len tak, tak za dva roky, ked sa postaví obchod za mostom pánboch nás opatruj

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  47. gravatar

    Určite by bolo najlepšie dochodcov vystahovat niekde dobre daleko,nie iba zakázat volit.Ibaže priatelu,kto by potom volil?Ty určite nie,a mládež naša fraštacká by bola na tom tak isto,leboFico a jeho nohsledi by sa zvolili aj sami.A ked je už reč o tej ceste povedla železnice,čoho sa tak boja obyvatelia Hviezdoslavovej,napr.p.Foltánek?Býva od železnice dobrých 200.m.To mu nevadí,že má takú istú cestu priamo pod oknami?Na Hviezdoslavovej je 90%domov zrelých na zbúranie,a čudujem sa tým trom,ktorí svoje tažko zarobené peniažky investujú v takej lokalite.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  48. gravatar

    Take vyjadrenia ako tu zazneli moze povedat len clovek co byva v bytovke, ci na cinziaku. 'su tam len zahradky a vinohrady..bla bla bla'. Vy ste asi nikdy neboli dalej nez na pesej zone od svojich bytov. Obchvat neobchvat..ci bude alebo nie..byvam na Novej stvrti a blizkosti je zeleznica. A ked prechadza v noci nakladny vlak je to pocut a vies o tom hrmote az o 3ulice dalej. Nechcem si predstavit co by to bolo keby tam bol obchvat, cez ktory by preslo 10x tolko dopravnych prostriedkov ako po zeleznici. Najprv sa uvedomnte a pozrite sa dalej od vasho mestianskeho nošteka. Ako tu bolo povedane,v oblasti za zeleznicou stoja domy za nehorazne miliony na ktore sa setrilo cely zivot co vy nikdy mat nebudete pretoze ste lenivi aj tie exkrementy po vasich milacikoch zodvihnut. Je to oblast rodinnych domov kde sa pocita s tym ze tam bude ako taky klud a prijemne prostredie pre deti. Ked ste chceli byvat v meste mali ste pocitat s tym ze tam bude hluk a rušno. Skuste si vyskusat byvat v ozajstnom meste ako Bratislave a uvidite co je ruch a exhalaty. Ked ma byt obchvat tak pomimo mesto ako to je v pripade Trnavy ci v Nitre. To ze sa to predrazi mna vobec nezaujima, pretoze mna nezaujima ci to vyriesia podzemnou cestou, cestou ponad mesto alebo vzducholodami..pretoze ja mam pravo nesuhlasit s niecim a nikto mi nebude diktovat co mam a co nie ked si to nezelam. Investicie za pozemky a stavbu domu boli nemale a dovodom bola okrajova cast mesta kde je mensi ruch..to bol moj zamer preco tu byvat, tak si nezelam aby mi tu pokoj narusil nejaky obchvat.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím


Pridať komentár

Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.