Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

29. november 2011

Turizmus má prebudiť webstránka, tisíce brožúr či DVD

Nejasnosti okolo 33-tisícového portálu pokračujú. Mesto zatiaľ zmluvu neobhájilo.

Turizmus má prebudiť webstránka, tisíce brožúr či DVD

Musel som sa držať, aby som nespadol

Článok o zákazke na webový portál o cestovnom ruchu rozpútal nielen diskusiu medzi čitateľmi, ale aj rozruch na radnici a v poslaneckých laviciach. O kontroverznú zmluvu, ktorú mesto uzavrelo s Hlohoveckou regionálnou rozvojovou agentúrou (ďalej HL RRA), sa začal zaujímať aj Patrik Voltmann. „Keď som zistil, že vytvorenie internetovej stránky stojí 33-tisíc eur, musel som sa poriadne držať stoličky, aby som nespadol,“ vyjadril sa poslanec počas rokovania zastupiteľstva.

Voltmann načal problém už na stretnutí mestskej rady. Do septembrového zasadnutia sa tak dostal materiál, ktorý mal projekt Via Hlohoviensis o cestovnom ruchu ozrejmiť. Napriek tomu otázky ostali visieť vo vzduchu. Chýbali totiž tí najpovolanejší - riaditeľ agentúry Marek Lietava a Kornélia Žáková, vedúca oddelenia zodpovedného za projekty. Lietava nevystúpil ani na ostatnom zastupiteľstve, kde sa hovorilo o výstavbe mosta, ktorú taktiež manažuje jeho agentúra.

Cenu musí posúdiť nezainteresovaný

Obhajoba zákazky nakoniec ostala na primátorovi a prednostke. Ich vysvetlenie ale viac svetla do veci nevnieslo. Peter Dvoran postavil najsilnejší argument na fakte, že stránka spropaguje nielen Hlohovec, ale aj všetky obce okresu. Podľa Evy Lukáčovej po formálnej stránke prebehol proces obstarania v poriadku. Prednostka sa vyjadrila aj k hodnote zákazky: „Či tá cena mala byť nižšia musí posúdiť niekto nezainteresovaný.“

So žiadosťou o projekt, na ktorý mesto dostalo vyše 220-tisíc, sme sa preto obrátili na ministerstvo. Ukázalo sa, že webový portál so športovými akciami tvorí tretiu najvyššiu položku. Súčasťou projektu je aj 20-tisíc propagačných DVD za takmer 40-tisíc eur. Za zmienku stojí aj 120-tisíc brožúr o obciach a objavovaní kultúrneho či prírodného dedičstva zhruba za 30-tisíc eur.
Z uvedených aktivít mesto zatiaľ uzavrelo zmluvu iba na vytvorenie internetovej stránky.

Okrem HL RRA oslovila radnica ešte ďalšie dve firmy. Verejná súťaž sa nekonala a o úspešnom uchádzačovi rozhodli cenové ponuky, ktoré vznikli v ten istý deň. Podnikateľ z Oravskej Polhory si zapýtal 35-tisíc a firma z Nitry o rovnú tisícku viac. S najvýhodnejšou čiastkou 27 500 eur prišla agentúra z Hlohovca, ktorá zároveň celý projekt pripravovala. Ponuka bola garantovaná do konca apríla s tým, že uchádzač nie je platcom DPH. Napriek tomu už 13.4. Dvoran s Lietavom podpísali zmluvu na 33-tisíc eur.

V projekte je do rozpočtu internetovej stránky zahrnutý aj marketing, serverhosting a preklad do angličtiny. Uzavretá zmluva však žiadnu z týchto požiadaviek nerieši. Ako sme už informovali, práve tieto aktivity sa môžu stať predmetom nových zmluvných dodatkov a tým aj ďalších nákladov. Z projektu je zároveň zrejmé, že všetky výdavky na aktualizáciu a prevádzku portálu pôjdu z mestskej kasy. Vzhľadom na luxus, ktorý si mesto dovolilo podpísaním takejto lukratívnej zmluvy, je pravdepodobné, že ani servis nebude zanedbateľnou položkou.

Pri schvaľovaní projektu sa však o týchto skutočnostiach zastupiteľstvu nikto nezmienil. Jeho uvedenie pred rokom a pol prebehlo bez bližších informácií o konkrétnych aktivitách či ďalších záväzkoch vyplývajúcich po ukončení projektu. Napriek otázkam sa poslanci dozvedeli iba toľko, že pôjde o činnosti a produkty na podporu cestovného ruchu. Črtala sa tu ale reálna šanca získať peniaze z eurofondov a tak predloženie projektu jednohlasne podporili.

V zmluve na vytvorenie portálu nie sú zahrnuté položky, ktoré tvoria bežnú súčasť výdavkov na stránky podobného zamerania a rozsahu. Možno preto jednoznačne povedať, že takto koncipovaná zmluva nie je pre mesto výhodná. Ako uviedla prednostka, cenu určili zamestnanci mesta a partneri projektu spolu s HL RRA. Agentúrou, ktorá sa programátorským aktivitám vôbec nevenuje a najíma si na túto prácu externistov.

Oslovili sme niekoľko renomovaných spoločností zaoberajúcich sa tvorbou internetových informačných systémov a opýtali sme sa, čo by povedali na takúto ponuku? Všetci sa zhodli v jednom. Takto  postavená zmluva je zaiste snom každej firmy. Jednoducho povedané, veľa peňazí za málo roboty.





Podobné témy
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Na propagáciu pôjde 70-tisíc eur. Toľko mesto zaplatí za brožúry, film a obaly na prezentačné materiály.

“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
Webový portál stále neponúka to, čo agentúra sľubovala. Gulášpartiu a futbalový turnaj si mesto objednalo za 20-tisíc eur.

Zabudnutý región má presláviť film
Zabudnutý región má presláviť film
Dvadsaťtisíc DVD a niekoľko akcií má prilákať turistov. Ktoré firmy získajú zákazky?

Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Oliver Pestún spoluprácu s miestnou agentúrou spochybňuje. Od matky šéfa dotknutej firmy sa dočkal nepríjemného telefonátu.

Drahá webstránka je stále nedostupná
Drahá webstránka je stále nedostupná
Predražený portál o cestovnom ruchu by sa mal objaviť už v najbližších dňoch. Pomôže turizmu v regióne?